Αθέατα Περάσματα

Αθέατα Περάσματα
ομιλίες Π. Ανδρέα Κονάνου

Τρίτη 16 Μαρτίου 2010

Μητροπολίτης Μεσογαίας και Λαυρεωτικής κ. Νικόλαος Χατζηνικολάου.

Αποκλειστική συνέντευξη στον Διευθύνοντα του Πρακτορείου Εκκλησιαστικών Ειδήσεων «Romfea.gr», παραχώρησε ο Μητροπολίτης Μεσογαίας και Λαυρεωτικής κ. Νικόλαος Χατζηνικολάου.

Μια συνέντευξη που θα συζητηθεί, διότι λέει την αλήθεια με το όνομά της, πάνω σε θέματα όπως αυτό της διχοτόμησης της Ι.Μ. Αττικής, την καθαίρεση Παντελεήμονα, τις σχέσεις Φαναρίου με την Ελλαδική Εκκλησία, για τον Αρχιεπίσκοπο, αλλά και για την υπόθεση του Μητροπολίτη Νικόδημου Γκατζιρούλη.

Η συνέντευξη του Μητροπολίτη Μεσογαίας στον Αιμίλιο Πολυγένη έχει ως εξής:

Αιμίλιος Πολυγένης: Σεβασμιώτατε, τί είναι αυτό το φαινόμενο; Σπουδὴ για διχοτόμηση της Μητροπόλεως Αττικής, αμφίσημη Απόφαση του Οικουμενικού Πατριαρχείου για το περίφημο πλέον έκκλητο του κ. Παντελεήμονα, άμεση σύγκληση της Ιεραρχίας για εκλογή Μητροπολιτών, φημολογία για ένταση στις σχέσεις της Εκκλησίας της Ελλάδος με το Οικουμενικό Πατριαρχείο, σαφής διάψευση από τον Αρχιγραμματέα του Οικουμενικού Θρόνου, κινήσεις υποψηφίων για τις νέες μητροπόλεις, επιστολές που οδηγούν στην αντικατάσταση του υποψήφιου εκλεκτού του Αρχιεπισκόπου από έναν Μητροπολίτη που βγήκε από το πουθενά και έχει και αυτός την ιστορία του, παρεμβατικό ανακοινωθέν του Οικουμενικού Θρόνου, πανικός στην Αρχιεπισκοπή και στη Σύνοδο, αναβολή της συγκληθείσης Ιεραρχίας, αμφισβητούμενη νομικά σύγκληση του Δευτεροβαθμίου δι’ Αρχιερείς Συνοδικού Δικαστηρίου και απόρριψη της εφέσεως του κ. Παντελεήμονα για τυπικούς ούτως ή άλλως γνωστούς λόγους. Μπορείτε να κάνετε ένα σύντομο σχόλιο;

Μητροπολίτης Νικόλαος: Μια ακόμη απογοήτευση για την πνευματική κατάσταση στην ελληνόφωνη Ορθοδοξία. Αυτή τη φορά στη χειρότερη περίοδο, χωρίς κανέναν κατανοητό λόγο, με ξεχείλισμα ανακυκλούμενου εμπαθούς παρορμητισμού. Γκρεμίστηκε και το τελευταίο στήριγμα εκκλησιαστικής αξιοπρέπειας και σοβαρότητας.

Αιμίλιος Πολυγένης: Μπορείτε να γίνετε λίγο πιο συγκεκριμένος;

Μητροπολίτης Νικόλαος: Νομίζω τα είπα όλα.

Αιμίλιος Πολυγένης: Είχατε διακρίνει τον τελευταίο καιρό μια υποβόσκουσα ένταση στις σχέσεις της Εκκλησίας της Ελλάδος με το Οικουμενικό Πατριαρχείο;

Μητροπολίτης Νικόλαος: Ίσα – ίσα. Οι σχέσεις τούτο τον καιρό ήταν άριστες. Και γιατί να μην είναι; Δεν υπήρχε κανένας λόγος καχυποψίας. Η αγάπη και ο βαθύς σεβασμός της Εκκλησίας της Ελλάδος προς το Οικουμενικό μας Πατριαρχείο καθημερινά πλέον διαπιστώνονταν στον Ελλαδικό χώρο από κάθε πλευρά: ιεραρχία, κλήρο, λαό. Για ποιόν λόγο ύστερα από 160 χρόνια αυτοκεφαλίας να υπάρχει πρόβλημα;

Όσον αφορά δε στο συγκεκριμένο θέμα του λεγόμενου εκκλήτου, πού διέκρινε η Σύνοδος του Οικουμενικού Πατριαρχείου αρνητικά αισθήματα απέναντί της; τί όφελος θα είχε η Ελλαδική Εκκλησία, μάλιστα με τον σημερινό Αρχιεπίσκοπο, στην παρούσα στροφή της ιστορίας να αμφισβητήσει τυχόν προνόμια του Οικουμενικού Πατριαρχείου; Τί θα μπορούσε να ήθελε; να του αποστερήσει ένα προνόμιο που εδώ και 150 χρόνια μόνο μία φορά εκλήθη να ασκήσει και μάλιστα για μια υπόθεση που όζει από κάθε πλευρά και ούτε πρόκειται να ξαναπαρουσιαστεί στο ορατό μέλλον; Σιγά το προνόμιο!

Προνόμια είναι η ιστορικότητα, η οικουμενικότητα, η αγιότητα, η σταυρική πορεία για την οποία τόσο συχνά μιλάει τελευταία ο Πατριάρχης. Όχι το ...έκκλητο. Μεγάλη αναστάτωση για το τίποτα! Απόδειξη η χθεσινή απόφαση. Απόρριψη της έφεσης για τυπικούς και μόνον λόγους. Τί πρόσθεσε αυτό στην ουσία της υπόθεσης;

Απλά θα μείνει η πικρία για τη στάση του Πατριαρχείου. Ασήμαντες διοικητικές διεκδικήσεις, αδικαιολόγητη καχυποψία, ανυπολόγιστες ποιμαντικές συνέπειες, τεράστιος σκανδαλισμός. Θέλω να πιστεύω ότι οι υπεύθυνοι έχουν ήδη μετανιώσει.

Τελικά διερωτάται κανείς· ποιός ο λόγος που τα τελευταία χρόνια έχουν προκύψει θέματα μεταξύ των δύο Εκκλησιών που δεν είχαν εμφανιστεί για δεκαετίες;

Αιμίλιος Πολυγένης: Έχω την εντύπωση ότι ο απόηχος αυτής της άκριτης παρέμβασης του Πατριαρχείου και η όλη αναστάτωση που δημιουργήθηκε και το ίδιο εξέθεσε και στην Εκκλησία της Ελλάδος προκάλεσε σύγχυση και διχασμό και τον κόσμο βαθιά πίκρανε. Αν δεν είμαι αδιάκριτος, μπορείτε να μας μιλήσετε λίγο εξομολογητικά για το πώς εσείς νοιώσατε μέσα σας;

Μητροπολίτης Νικόλαος: Ούτως ή άλλως μιλώ με ειλικρίνεια. Όλους εμάς, που τόσο αγαπάμε το Φανάρι, η όλη υπόθεση μας σκανδάλισε, τραυμάτισε ένα πολύ ιερό κομμάτι της ψυχής μας· την εμπιστοσύνη στην πνευματική διάκριση του Οικουμενικού μας Πατριαρχείου.

Εμείς το νοιώθουμε ως ιστορική αναφορά μας και την Εκκλησία της Κωνσταντινουπόλεως ως Μητέρα Εκκλησία. Μάνα όμως δεν είναι μόνον αυτή που γεννάει. Μάνα είναι αυτή που αγαπάει, που συγχωράει, που κατανοεί και υπερβαίνει τον εαυτό της. Η μητρότητα δεν διεκδικείται αλλά εμπνέεται.

Η σχέση κλονίσθηκε. Ο λαός νοιώθει διεκδικητικά διοικούμενος και όχι πατρικά ποιμαινόμενος. Πώς να θεραπευτεί αυτό;

Βάλτε στον ένα δίσκο της ζυγαριάς το προνόμιο του εκκλήτου λαμβάνοντας υπόψη όσα προαναφέραμε. Βάλτε στον άλλο την ανάγκη της διαποιμάνσεως ενός και πλέον εκατομμυρίου ανθρώπων που παραμένουν κατασκανδαλισμένοι και αποίμαντοι για περισσότερο από πέντε χρόνια.

Βάλτε επίσης τον σεβασμό στην Αυτοκεφαλία μιας ζώσας Εκκλησίας, πνευματικώς, θεολογικώς και κανονικώς νοουμένης. Προσθέστε και την ανάγκη της ειρήνης και της αμοιβαίας συμπόρευσης των Εκκλησιών και στη συνέχεια κρίνετε τις ενέργειες και αποφάσεις των επίσημων συνοδικών οργάνων.

Η εκκλησιολογία των προνομίων εξαφάνισε την εκκλησιολογία της σωτηριώδους αλήθειας.

Αιμίλιος Πολυγένης: Θεωρείτε ότι ο Αρχιεπίσκοπος και η Εκκλησία της Ελλάδος θα μπορούσαν να αντιδράσουν κάπως διαφορετικά; Θα θέλατε να κάνετε μία κρίση επ' αυτού;

Μητροπολίτης Νικόλαος: Δεν έχω λόγο να κάνω δημόσια κριτική σε κάποια ιδιαίτερα δύσκολη απόφαση, μάλιστα εξ υστέρων. Από την άλλη, μπορώ να πω τις σκέψεις μου. Είναι αλήθεια ότι περίμενα κάτι πιο καθαρό και τολμηρό ως απόφαση. Οι άνθρωποι πρέπει να ταπεινωνόμαστε. Όχι όμως οι Eκκλησίες. Δεν είναι φυσικά πρόσωπα.

Διότι τότε θυσιάζουν την αλήθεια και την αξιοπιστία τους. Με σεβασμό, ευγένεια, παρρησία και αξιοπρέπεια νομίζω θα έπρεπε να προχωρήσουμε στην υλοποίηση των ενώπιον του Θεού αποφάσεών μας. Έτσι μου βγαίνει.

Παρά ταύτα, οφείλω να ομολογήσω ότι μέσα μου θεωρώ πνευματικά ζημιωμένη την πλευρά που τόσο άκομψα επέβαλε την άποψή της και ταπείνωσε μια ολόκληρη Εκκλησία και κερδισμένη την Εκκλησία της Ελλάδος που με την απόφασή της απέδειξε ότι στην Εκκλησία κερδίζει αυτός που ξέρει να υποχωρεί ακόμη και όταν έχει δίκιο.

Ποιός ο λόγος όμως να νοιώθουμε ως Εκκλησία της Ελλάδος σταυρωμένοι από το Φανάρι;

Αιμίλιος Πολυγένης: Κάποιοι υποστηρίζουν ότι η όλη εμπλοκή υποκρύπτει μια διάθεση αποκαταστάσεως του κ. Παντελεήμονα στην αρχιερωσύνη. Δεν πρέπει λένε να είναι καθηρημένος στην τάξη του απλού μοναχού.

Μητροπολίτης Νικόλαος: Δεν ξέρω αν αυτό που λέτε είναι αλήθεια ή αν μπορεί να γίνει. Η καθαίρεσή του είναι φυσικό επακόλουθο της αμετάκλητης καταδίκης του. Επιτρέψτε μου όμως να ρωτήσω κι εγώ κάτι: γιατί είναι τόσο κακό η καθαίρεση; είναι τιμωρία να είναι κανείς μοναχός;

Αιμίλιος Πολυγένης: Δεν κατάλαβα! Δηλαδή δεν είναι ποινή η καθαίρεση;

Μητροπολίτης Νικόλαος: Ασφαλώς είναι και μεγάλη ποινή, αλλά το αποτέλεσμά της δεν είναι κακό. Είναι λυτρωτικό. Δεν θέλω να φανώ ασυμπαθής, αλλά έτσι είναι. Να γίνω πιο σαφής. Καθαίρεση σημαίνει έκπτωση από την ιερατική διακονία και ισόβια αργία. Αν δε ο κληρικός είναι μοναχός, καλείται να ζήσει ταπεινά τη μοναχική ζωή, την οποία η ίδια η Εκκλησία ονομάζει «ισάγγελη πολιτεία». Επιχειρώντας σύγκριση βασιλέως και μοναχού ο Άγ. Ιωάννης Χρυσόστομος, αβίαστα προκρίνει ως προς την τιμή της ζωής τον μοναχό.

Πολλοί από τους οσίους της Εκκλησίας μας ήταν απλοί μοναχοί, όχι ιερείς. Και όμως τιμώνται ως άγιοι. Ὁ Άγιος Νικόδημος ὁ Αγιορείτης, οι σύγχρονοι άγιοι Σιλουανός, π. Παΐσιος, Γέρων Ιωσήφ ο Ησυχαστής, δεν ήταν ιερείς. Το ίδιο η Παναγία, ο Τίμιος Πρόδρομος και όλες οι άγιες γυναίκες. Δεν άσκησαν το αξίωμα της ιερωσύνης, απήλαυσαν όμως την τιμή και χάρη της αγιότητος.

Η ιερωσύνη δεν είναι δικαίωμα, είναι χάρισμα∙ όχι για τους αξίους, όλοι ανεξαιρέτως είμαστε ανάξιοι. Η Εκκλησία όπου κρίνει την δίνει και όποτε θεωρεί αναγκαίο την αφαιρεί. Και το κάνει αυτό εύκολα. Αυτήν προστατεύει πνευματικά έστω και αν πληγώνει ανθρώπους συναισθηματικά.

Συνεπώς, στην ελεύθερη από κοσμικές επιρροές εκκλησιαστική λογική, φοβερές δεν είναι οι συνέπειες της καθαιρέσεως αλλά τα αίτια· είναι η αμαρτία και ακόμη περισσότερο η βεβήλωση της ιερωσύνης από την αναξιότητα και ακαταλληλότητά μας.

Προσωπικά θεωρώ ότι αν κάποιοι εργάζονται για την βεβιασμένη αποκατάσταση του πρ. Μητροπολίτου Παντελεήμονος, δεν τον βοηθούν. Όσοι τον αγαπούν και τον συμπαθούν για την κατάστασή του, θα βοηθούσαν πολύ αν του υπεδείκνυαν τη σταυρική οδό της μοναχικής πορείας του, τουλάχιστον προς το παρόν. Αυτό είναι και λογικό και κυρίως ευαγγελικό.

Εκεί που θα συμφωνήσω απόλυτα είναι ότι το φοβερότερο ως ποινή, που κανονικά δεν επιβάλλεται σε κληρικούς, είναι ὁ αφορισμός, η ακοινωνησία, το να σε βγάλει ἡ Εκκλησία από τα όριά της, να σε αποβάλει από την κιβωτό της σωτηρίας της, να σου στερήσει τα μυστήριά της.

Αιμίλιος Πολυγένης: Υπό την έννοια αυτήν, η ποινή του Σεβ. Νικοδήμου είναι πιο αυστηρή.

Μητροπολίτης Νικόλαος: Αναντίρρητα. Και όχι μόνον αυτό. Είναι και άδικη. Του επεβλήθη, ενώ δεν προβλέπεται, και ενώ είχε δικαιωθεί περίπου τριάντα φορές στο Συμβούλιο Επικρατείας. Επιπλέον, είναι τριάντα πέντε χρόνια έκπτωτος και κοντά στα είκοσι ακοινώνητος. Και ισόβια να του είχαν βάλει θα είχε εκτίσει την ποινή του. Ο Παντελεήμων καταδικάστηκε σε εξαετή φυλάκιση και πριν περάσουν δύο χρόνια βγήκε από τη φυλακή. Για τον Νικόδημο γιατί δεν υπάρχει λίγο έλεος και λίγη χάρη; Το κοσμικό δίκαιο φαίνεται πιο ελεήμον.

Αιμίλιος Πολυγένης: Μα, ο Νικόδημος, Σεβασμιώτατε, με τα γραφόμενά του έχει αναστατώσει όλον τον κόσμο και δικαιολογημένα εδώ που τα λέμε.

Μητροπολίτης Νικόλαος: Ρωτήστε τον εαυτό σας, κ. Πολυγένη, αν εσείς ήσασταν ακοινώνητος από την Εκκλησία, χωρίς καμία δίκη και απολογία, για τόσα χρόνια, τί θα κάνατε; Αν οι Αρχιεπίσκοποι σας υπόσχονταν την αποκατάστασή σας και τελικά δεν γινόταν τίποτε, πώς θα αντιδρούσατε;

Αν βλέπατε αυτήν την κατάσταση που περιγράψαμε προηγουμένως ή ακόμη περισσότερο να ανακατεύεται μια ολόκληρη Εκκλησία, προκειμένου να δοθούν ευκαιρίες αποκαταστάσεως σε έναν Μητροπολίτη που, εκτός του τεράστιου σκανδαλισμού που προκάλεσε με την όλη πολιτεία του στην Εκκλησία μας και του παγκόσμιου διασυρμού της, εκτός του ότι με την επιμονή του παρατείνει όλως αδικαιολόγητα την εκκρεμότητα διαποιμάνσεως μιας τόσο εμπερίστατης εκκλησιαστικής επαρχίας, εκτός του ότι κατάφερε να διχάσει την Ιεραρχία μας, τελικά οδηγεί και σε επικίνδυνο σημείο εντάσεως τις σχέσεις της Εκκλησίας της Ελλάδος με το Οικουμενικό Πατριαρχείο, δεν θα αγανακτούσατε;

Αιμίλιος Πολυγένης: Δηλαδή τί θα έπρεπε να γίνει, Σεβασμιώτατε;

Μητροπολίτης Νικόλαος: Να σας αντιστρέψω το ερώτημα: εσείς δεν διερωτάσθε πώς ο πρ. Μητροπολίτης Παντελεήμων αντέχει το βάρος αυτής της ευθύνης; Πώς είναι δυνατόν, βλέποντας αυτήν την κατάσταση, να μην αποσύρει κάθε περαιτέρω διεκδίκηση. π.χ. το έκκλητον; Στο κάτω-κάτω ας αδικηθεί. Η ειρήνευση της Εκκλησίας δεν αξίζει παραπάνω από τα δικαιώματά μας; Ὁ Θεός που κηρύττουμε δεν είναι αδίκως καταδικασμένος και σταυρωμένος; Στο ευαγγέλιο δεν μακαρίζονται οι δεδιωγμένοι, μάλιστα ένεκεν δικαιοσύνης; Μήπως η αδυναμία του να υποχωρήσει επιβεβαιώνει το μέγεθος της πνευματικής και όχι μόνον ενοχής του;

Αιμίλιος Πολυγένης: Η ερώτησή μου ήταν τί θα πρέπει να γίνει σχετικά με τον Νικόδημο. Θεωρείτε ότι πρέπει να επιστρέψει;

Μητροπολίτης Νικόλαος: Δεν νομίζω ότι ο ίδιος θα ήθελε να επιστρέψει ως Μητροπολίτης. Από Αττικής και Μεγαρίδος να γίνει Ιλίου ή Κηφισίας, μου φαίνεται απίθανο. Να πάρει στα γεράματά του ένα κομματάκι από ολόκληρη την Αττική που είχε; Τί να το κάνει; Για ποιόν λόγο; Το ερώτημα δεν είναι τι πρέπει να κάνει ο Σεβ. Νικόδημος, αλλά τί πρέπει να κάνουμε εμείς. Κι εγώ πιστεύω ότι θα έπρεπε άμεσα να αρθεί το επιτίμιό του. Χωρίς καμία χρονοτριβή. Να έλθει να λειτουργήσει όπου λαχταρά η ψυχή του. Να συνεορτάσουμε, να συμπανηγυρίσουμε. Επιτέλους, να χαρούμε την ενότητά μας.

Προ καιρού έλαβα μία ενυπόγραφη επιστολή, όπου ο συντάκτης της έλεγε ότι για να φύγει το κακό που για χρόνια ταλαιπωρεί την Αττική, τώρα πλέον χρειάζεται ή ξόρκια ή θυσίες. Συμφωνώ με το δεύτερο. Κάποιος πρέπει κάτι να θυσιάσει. Ή ο Σεβ. Νικόδημος τις διεκδικήσεις του, ή εμείς τους εγωισμούς και τις φιλοδοξίες μας ή πιθανόν ένας τρίτος τη θέση του.

Εγώ δεν ξέρω αν μπορώ να βοηθήσω, αλλά έχω όλη τη διάθεση, αν ο ίδιος επιθυμεί, να παραιτηθώ να αναλάβει τη Μητρόπολη Μεσογαίας και Λαυρεωτικής που είναι τόσο ωραία, έχει τόσο καλό κόσμο και τέτοια προοπτική. Και ικανότερος είναι και αδικημένος και το μεγαλύτερο πλέον κομμάτι της παλιάς Μητρόπολής του είναι αυτό. Του αξίζει.

Αιμίλιος Πολυγένης: Κάτι είχατε πει και στον ενθρονιστήριο λόγο σας, αν θυμάμαι καλά. Δεν πιστεύω όμως να το λέτε σοβαρά. Είναι δυνατόν, Σεβασμιώτατε, να δεχόσασταν αυτό το πράγμα;

Μητροπολίτης Νικόλαος: Εγώ; Με απέραντη χαρά. Αλλιώς δεν θα το έλεγα. Βέβαια, υποθέτω ότι ο Σεβασμιώτατος δεν θα επιθυμούσε κάτι τέτοιο. Ούτε το ήθος ούτε και η σύνεσή του συνηγορούν γι’ αυτό. Αν όμως αυτό αποτελεί λύση για το πρόβλημα, δεν υπάρχει κανένας λόγος να μην το κάνουμε. Δεν υπάρχει μεγαλύτερη ευλογία από το να συμβάλει κανείς στην ειρήνευση της Εκκλησίας. Θυσιάζεις μικρά προνόμια και παίρνεις μεγάλη χάρη. Μακάρι να γίνει! Θα ήμουν ο ευτυχέστερος άνθρωπος του ...σύμπαντος. Δόξα τω Θεώ, έχω κι άλλα πράγματα να κάνω στη ζωή μου. Αν πάλι η κατάσταση μπορεί να ειρηνεύσει και αλλιώς, τότε χαρά μου να συνεχίσω τη διακονία μου.

Αιμίλιος Πολυγένης: Σεβασμιώτατε, σας ευχαριστώ. Την ευχή σας. Μακάρι να ειρηνεύσει η Εκκλησία μας!

Φώτο: Romfea.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Έτη

2020 (5) 2021 (4) 2022 (8) 2023 (25)

Οι Άνθρωποι του Θεού.

ΑΓ. ΑΒΙΒΟΣ Άγ. Άβιβος ΑΓ. ΑΝΑΝΙΑΣ ΑΓ. ΑΝΑΝΙΑΣ κ ΣΟΛΟΧΩΝ Αγ. Βαρβάρα Άγ. Γουρίας ΑΓ. ΘΕΟΚΛΗΤΟΣ ΑΓ. ΙΩΑΝΝΗΣ ΑΓ. ΜΥΡΩΠΗ ΑΓ. ΟΝΗΣΙΜΟΣ Αγ. Παταπίου Άγ. Σαμωνάς Αγ. Σοφία Αγ. Φραγκίσκος ΑΓ.ΦΙΛΑΡΕΤΟΣ ΑΓΙΑ Αγία ΑΓΙΑ 12ην του μηνός Δεκεμβρίου ΑΓΙΑ 40 ΠΑΙΔΙΑ ΑΓΙΑ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΑΓΙΑ ΑΝΘΙΑ ΑΓΙΑ ΑΝΘΟΥΣΑ ΑΓΙΑ ΑΝΝΑ Αγία Άννα ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ -Επιστολή προς Εβραίους ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ -ΣΟΦΙΑ ΣΕΙΡΑΧ ΑΓΙΑ ΔΑΜΑΡΙΣ ΑΓΙΑ ΔΟΜΝΙΝΑ ΑΓΙΑ ΕΛΕΝΗ ΑΓΙΑ ΕΡΩΤΗΪΣ ΑΓΙΑ ΘΕΚΛΑ ΑΓΙΑ ΘΕΟΛΗΠΤΗ Άγια Θεοφάνεια Ἁγία Ἰσαπόστολος Νίνα ΑΓΙΑ ΙΦΙΓΕΝΕΙΑ ΑΓΙΑ ΜΑΛΦΕΘΑ ΑΓΙΑ ΜΑΜΕΛΧΘΑ Αγία Ματρώνα ΑΓΙΑ ΠΕΛΑΓΙΑ ΑΓΙΑ ΠΕΡΣΗ ΑΓΙΑ ΠΡΟΚΛΑ ΑΓΙΑ ΣΤΕΦΑΝΙΔΑ ΑΓΙΑ ΤΑΪΣΙΑ ΑΓΙΑ ΧΑΡΙΤΙΝΗ ΑΓΙΑ ΧΡΥΣΗ ΑΓΙΑ HILDA ΑΓΙΑ WULHILDA Αγιασμένος ΑΓΙΕΣ Άγιο Μάμα Χαλκιδικής ΑΓΙΟ ΝΗΠΙΟ Άγιο Πάσχα Αγιογραφικα Αναγνωσματα ΑΓΙΟΙ Άγιοι ΑΓΙΟΙ 23 ΜΑΡΤΥΡΕΣ ΑΓΙΟΙ 33 ΜΑΡΤΥΡΕΣ ΑΓΙΟΙ 38 ΜΑΡΤΥΡΕΣ ΑΓΙΟΙ 40 ΜΑΡΤΥΡΕΣ ΑΓΙΟΙ ΑΔΡΙΑΝΟΣ και ΝΑΤΑΛΙΑ ΑΓΙΟΙ ΑΤΤΙΚΟΣ και ΣΙΣΙΝΙΟΣ ΑΓΙΟΙ ΔΙΟΜΗΔΗΣ και ΛΑΥΡΕΝΤΙΟΣ ΑΓΙΟΙ ΕΞΙ ΟΣΙΟΜΑΡΤΥΡΕΣ Άγιοι και Εκκλησία ΑΓΙΟΙ ΚΕΓΟΥΡΟΣ ΑΓΙΟΙ ΚΟΣΜΑΣ ΑΓΙΟΙ ΛΕΟΝΤΙΟΣ ΑΓΙΟΙ ΜΕΔΙΜΝΟΣ ΑΓΙΟΙ ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΜΑΡΤΥΡΕΣ Αγιολόγιο ΑΓΙΟΣ Άγιος ΑΓΙΟΣ ΑΒΔΑΙΟΣ ΑΓΙΟΣ ΑΓΑΘΟΝΙΚΟΣ ΑΓΙΟΣ ΑΓΑΠΙΟΣ ΑΓΙΟΣ ΑΔΑΥΚΤΟΣ ΑΓΙΟΣ ΑΖΗΣ ΑΓΙΟΣ ΑΘΗΝΟΔΩΡΟΣ ΑΓΙΟΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΑΓΙΟΣ ΑΝΑΝΙΑΣ ΑΓΙΟΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΑΓΙΟΣ ΑΝΔΡΕΑΣ ΑΓΙΟΣ ΑΝΤΩΝΙΟΣ ΑΓΙΟΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ και ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΤΗΣ ΜΑΤΘΑΙΟΣ ΑΓΙΟΣ ΑΡΚΑΔΙΟΣ ΑΓΙΟΣ ΑΡΣΑΚΙΟΣ ΑΓΙΟΣ ΑΧΑΙΜΕΝΙΔΗΣ ΑΓΙΟΣ ΒΑΒΥΛΑΣ ΑΓΙΟΣ ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟΣ ΑΓΙΟΣ ΒΑΡΛΑΑΜ ΑΓΙΟΣ ΒΕΝΙΑΜΙΝ ΑΓΙΟΣ ΒΙΚΕΝΤΙΟΣ ΑΓΙΟΣ ΒΙΚΤΩΡ ΑΓΙΟΣ ΒΙΤΑΛΙΟΣ Αγιος Γεράσιμος Ιορδανίτης ΑΓΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΑΓΙΟΣ ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ Άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος ΑΓΙΟΣ ΔΑΜΑΣΚΗΝΟΣ ΑΓΙΟΣ ΔΑΜΩΝ ΑΓΙΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΑΝΟΣ ΑΓΙΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ Άγιος Δημήτριος Μυροβλύτης ΑΓΙΟΣ ΔΙΟΜΗΔΗΣ ΑΓΙΟΣ ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΑΓΙΟΣ ΔΙΟΣΚΟΡΟΣ ΑΓΙΟΣ ΕΙΡΗΝΑΙΟΣ ΑΓΙΟΣ ΕΡΜΙΝΙΓΓΕΛΔΟΣ ΑΓΙΟΣ ΕΡΜΟΓΕΝΗΣ ΑΓΙΟΣ ΕΥΓΕΝΙΟΣ ΡΟΝΤΙΟΝΩΦ ΑΓΙΟΣ ΕΥΘΥΜΙΟΣ ΑΓΙΟΣ ΕΥΛΑΜΠΙΟΣ ΑΓΙΟΣ ΕΥΤΥΧΗΣ ΑΓΙΟΣ ΗΛΙΟΔΩΡΟΣ ΑΓΙΟΣ ΘΕΟΔΟΤΟΣ ΑΓΙΟΣ ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΑΓΙΟΣ ΘΕΟΚΤΙΣΤΟΣ ΑΓΙΟΣ ΘΩΜΑΣ ΑΓΙΟΣ ΙΑΚΩΒΟΣ ΑΓΙΟΣ ΙΑΣΩΝ ΑΓΙΟΣ ΙΓΝΑΤΙΟΣ ΑΓΙΟΣ ΙΕΡΟΘΕΟΣ ΑΓΙΟΣ ΙΟΥΛΙΑΝΟΣ ΑΓΙΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Άγιος Ιωάννης Άγιος Ιωάννης ο Ρώσος ΑΓΙΟΣ ΙΩΑΣΑΦ ΑΓΙΟΣ ΙΩΝΑΣ ΑΓΙΟΣ ΚΑΛΛΙΟΠΙΟΣ ΑΓΙΟΣ ΚΟΣΜΑΣ ο Αιτωλός ΑΓΙΟΣ ΚΥΠΡΙΑΝΟΣ ΑΓΙΟΣ ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΑΓΙΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΑΓΙΟΣ ΛΑΖΑΡΟΣ ΑΓΙΟΣ ΛΕΟΝΤΙΟΣ ΑΓΙΟΣ ΛΙΒΕΡΙΟΣ ΑΓΙΟΣ ΛΟΓΓΙΝΟΣ ΑΓΙΟΣ ΛΟΥΚΑΣ ΑΓΙΟΣ ΛΟΥΚΙΑΝΟΣ ΑΓΙΟΣ ΛΟΥΠΠΟΣ ΑΓΙΟΣ ΜΑΚΑΡΙΟΣ ΑΓΙΟΣ ΜΑΞΙΜΟΣ Άγιος Μάξιμος ΑΓΙΟΣ ΜΑΡΙΝΟΣ ΑΓΙΟΣ ΜΑΡΤΥΡΟΧΟΣ ΑΓΙΟΣ ΜΗΝΑΣ ΑΓΙΟΣ ΜΙΧΑΗΛ ΑΓΙΟΣ ΜΝΑΣΩΝ ΑΓΙΟΣ ΜAMΑΣ ΑΓΙΟΣ ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ ΑΓΙΟΣ ΝΕΣΤΩΡ Άγιος ο Θεός ΑΓΙΟΣ ΟΡΕΣΤΗΣ ΑΓΙΟΣ ΟΥΑΡΟΣ Άγιος Παΐσιος ΑΓΙΟΣ ΠΑΝΤΕΛΕΗΜΩΝ ΑΓΙΟΣ ΠΑΥΛΟΣ ΑΓΙΟΣ ΠΕΤΡΟΣ ΑΓΙΟΣ ΠΛΑΤΩΝ ΑΓΙΟΣ ΠΟΛΥΧΡΟΝΙΟΣ ΑΓΙΟΣ ΠΟΡΦΥΡΙΟΣ Άγιος Πορφύριος ΑΓΙΟΣ ΡΩΜΑΝΟΣ ΑΓΙΟΣ ΣΑΒΒΑΣ ΑΓΙΟΣ ΣΑΔΩΘ Άγιος Σεραφείμ του Σάρωφ ΑΓΙΟΣ ΣΙΛΟΥΑΝΟΣ Άγιος Σιλουανός ο Αθωνίτης ΑΓΙΟΣ ΣΟΛΟΜΩΝ ΑΓΙΟΣ ΣΤΑΧΥΣ ΑΓΙΟΣ ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΑΓΙΟΣ ΣΩΣΙΘΕΟΣ ΑΓΙΟΣ ΤΑΤΙΩΝ ΑΓΙΟΣ ΤΙΤΟΣ ΑΓΙΟΣ ΦΑΝΟΥΡΙΟΣ ΑΓΙΟΣ ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΑΓΙΟΣ ΦΙΛΟΘΕΟΣ ΑΓΙΟΣ ΦΛΩΡΕΝΤΙΟΣ ΑΓΙΟΣ ΩΡΙΩΝ ΑΓΙΟΣ DAVID ΑΓΙΟΣ EDWIN ΑΓΙΟΣ GALL Αγίου Ιωάννη του Ρώσσου Αγνή Παρθένε Δέσποινα Αθηναγόρας Αθηναγόρας Ηγούμενος ΑΝΔΡΕΑΣ κ ΘΕΟΦΙΛΟΣ ΑΝΤΩΝΙΟΣ Γέροντας Γέροντας Παϊσιος Γέροντας Πορφύριος ΓΕΡΟΝΤΑΣ ΣΩΦΡΟΝΙΟΣ ΣΑΧΑΡΩΦ Γέροντες Γέροντος Ιωσήφ Γέρων Εορτές: Θεομητορικές Ζηνόβιος και Ζηνοβία Μ. Βασίλειος ΜΟΝΑΧΗ ΓΑΒΡΙΗΛΙΑ ΟΣ ΟΣΙΑ ΑΝΘΟΥΣΑ ΟΣΙΑ ΕΥΑΝΘΙΑ ΟΣΙΑ ΕΥΦΡΟΣΥΝΗ ΟΣΙΑ ΘΕΟΚΤΙΣΤΗ ΟΣΙΑ ΚΛΕΟΠΑΤΡΑ ΟΣΙΑ ΜΑΡΘΑ ΟΣΙΑ ΜΑΤΡΩΝΑ ΟΣΙΑ ΜΕΘΟΔΙΑ ΟΣΙΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΟΣΙΑ ΠΕΛΑΓΙΑ ΟΣΙΑ ΠΟΠΛΙΑ Οσία Σοφία της Κλεισούρας ΟΣΙΟΙ Όσιοι ΟΣΙΟΙ ΔΑΛΜΑΤΙΟΣ ΟΣΙΟΣ ΟΣΙΟΣ ΑΓΑΠΙΟΣ ΟΣΙΟΣ ΑΚΕΨΙΜΑΣ ΟΣΙΟΣ ΑΜΒΡΟΣΙΟΣ ΟΣΙΟΣ ΑΜΜΟΥΝ ΟΣΙΟΣ ΑΝΔΡΟΝΙΚΟΣ ΟΣΙΟΣ ΑΡΣΕΝΙΟΣ Ὅσιος Ἀρσένιος ο Καππαδόκης ΟΣΙΟΣ ΒΑΡΣΟΣ ΟΣΙΟΣ ΒΑΣΙΑΝΟΣ ΟΣΙΟΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΟΣΙΟΣ ΓΕΝΝΑΔΙΟΣ ΟΣΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΟΣΙΟΣ ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ ΟΣΙΟΣ ΔΑΒΙΔ ΟΣΙΟΣ ΔΩΡΟΘΕΟΣ ΟΣΙΟΣ ΗΛΙΑΣ ΟΣΙΟΣ ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΟΣΙΟΣ ΘΕΟΚΛΗΤΟΣ ΟΣΙΟΣ ΘΕΟΣΤΗΡΙΚΤΟΣ ΟΣΙΟΣ ΘΕΟΦΑΝΗΣ ΟΣΙΟΣ ΘΕΟΦΙΛΟΣ ΟΣΙΟΣ ΙΑΚΩΒΟΣ ΟΣΙΟΣ ΙΛΑΡΙΩΝ ΟΣΙΟΣ ΙΟΥΛΙΑΝΟΣ ΟΣΙΟΣ ΙΟΥΣΤΙΝΟΣ ΟΣΙΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ΟΣΙΟΣ ΙΩΑΝΝΙΚΙΟΣ ΟΣΙΟΣ ΙΩΑΣΑΦ ΟΣΙΟΣ ΚΕΝΔΕΑΣ ΟΣΙΟΣ ΚΟΠΡΙΣ ΟΣΙΟΣ ΚΟΣΜΑΣ ΟΣΙΟΣ ΚΥΝΤΙΩΝ ΟΣΙΟΣ ΛΑΖΑΡΟΣ ΟΣΙΟΣ ΛΟΥΚΑΣ ΟΣΙΟΣ ΜΑΛΟΣ ΟΣΙΟΣ ΜΑΡΚΙΑΝΟΣ ΟΣΙΟΣ ΜΑΡΤΙΝΟΣ ΟΣΙΟΣ ΜΩΥΣΗΣ ΟΣΙΟΣ ΝΕΙΛΟΣ ΟΣΙΟΣ ΝΕΣΤΩΡ ΟΣΙΟΣ ΝΙΚΑΝΔΡΟΣ ΟΣΙΟΣ ΝΙΚΗΤΑΣ ΟΣΙΟΣ ΝΙΚΩΝ ΟΣΙΟΣ ΠΑΪΣΙΟΣ ΟΣΙΟΣ ΠΑΥΛΟΣ ΟΣΙΟΣ ΠΑΦΝΟΥΤΙΟΣ ΟΣΙΟΣ ΠΕΤΡΟΣ Όσιος Πέτρος ΟΣΙΟΣ ΠΟΙΜΗΝ Όσιος Πορφύριος Όσιος Πορφύριος Καυσοκαλυβίτης ΟΣΙΟΣ ΡΩΜΑΝΟΣ ΟΣΙΟΣ ΣΑΒΒΑΣ ΟΣΙΟΣ ΣΑΒΒΑΣ ο Ηγιασμένος ΟΣΙΟΣ ΣΑΒΙΝΟΣ Οσιος Σεραφείμ ΟΣΙΟΣ ΣΕΡΓΙΟΣ ΟΣΙΟΣ ΣΕΡΠΟΣ ΟΣΙΟΣ ΣΙΛΒΑΝΟΣ Όσιος Στάρετς Αμβρόσιος ΟΣΙΟΣ ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΟΣΙΟΣ ΣΥΜΕΩΝ ΟΥΡΒΑΝΟΣ ΠΑΝΑΓΙΑ Παναγιά Παναγία Παναγία Κρημνιώτισσα Παναγίας της Μηλιώτισσας Πανάχραντε ΠΡΟΦ. ΑΒΒΑΚΟΥΜ ΠΡΟΦ. ΝΑΟΥΜ ΠΡΟΦΗΤΗΣ ΠΡΟΦΗΤΗΣ ΖΑΧΑΡΙΑΣ και η σύζυγός του ΠΡΟΦΗΤΗΣ ΙΩΗΛ ΠΡΟΦΗΤΗΣ ΟΒΔΙΟΥ ΠΡΟΦΗΤΗΣ ΩΣΗΕ ΣΥΛΛΗΨΗ ΤΗΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ ΣΥΝΑΞΗ Τιμόθεος και η Μαύρα. Υμνοι ΦΩΝΗ ΚΥΡΙΟΥ

ANATOLI

Μεταφορτώθηκε από το χρήστη την 6 Απρ 2008

Κάπου στη βόρεια ρωσία, σ ένα μικρό ορθόδοξο μοναστήρι, εγκαταβιώνει ένας πολύ ασυνήθιστος άνθρωπος. Οι συμμοναστές του προβληματίζονται από την εκκεντρική συμπεριφορά του. Οι προσκυνητές της Σκήτης θεωρούν ότι έχει την δύναμη να θεραπεύει ασθένειες, να εξορκίζει τους δαίμονες και να προβλέπει το μέλλον. Ωστόσο, ο ίδιος θεωρεί τον εαυτό του ανάξιο, λόγω μιας αμαρτίας που διέπραξε στα νιάτα του. Η ταινία είναι μια παραβολή, που συνδυάζει την σοβιετική καθημερινότητα και την ορθόδοξη μοναστική πολιτεία, ακραιφνείς πρεσβευτές αντιστοίχως του αθεϊκού υλισμού και της ένθεης πνευματικότητας. «Είναι μια ταινία για το γεγονός ότι ο Θεός υπάρχει. Προκύπτει μια στιγμή στη ζωή, που στο επίκεντρο βρίσκεται αυτό το σημαντικό ζήτημα. Επιπλέον, προσπαθώ να επεκταθώ σε νέα κινηματογραφικά είδη, στη συγκεκριμένη περίπτωση το είδος της ζωής των αγίων». Πάβελ Λουνγκίν, Σκηνοθέτης Στο internet μπορείς να τη δεις με ελληνικούς υποτίτλους, κάνοντας κλικ στο http://video.google.de/videoplay?docid=-7645380399411010665&q=anatol+wmv&....

Νεομάρτυρας Ευγένιος Ραντιόνωφ


Νεομάρτυρας Ευγένιος Ραντιόνωφ
Νεομάρτυς Ευγένιος Ροντιόνωφ

Μαρτύρησε στις 23 Μαΐου 1996


Το παρακάτω σύντομο συναξάρι αποτελεί ένα ευλαβικό αφιέρωμα της Ιεράς Μονής μας. Η μετάφραση του ρωσικού κειμένου που λήφθηκε από την ιστοσελίδα: http://www.peoples.ru/state/sacred/rodionov/ εκπονήθηκε από πατέρες της Μονής μας.


Ο Νεομάρτυρας Ευγένιος Ροντιόνωφ γεννήθηκε στις 23 Μαΐου 1977 κοντά στη Μόσχα-και συγκεκριμένα στο χωριό Κουρίλοβο, στην περιοχή της πόλεως Παντόλσκ-. Ήταν το μοναδικό παιδί της οικογένειας και βαπτίστηκε Ορθόδοξος Χριστιανός κατά την παιδική του ηλικία. Η μητέρα του ονομάζεται Λιουμπόβ (=αγάπη) Βασίλιεβνα.

Το 1989 η γιαγιά του πήρε τον μικρό Ευγένιο και τον πήγε στην Εκκλησία, για να εξομολογηθεί για πρώτη φορά και να μεταλάβει των αχράντων μυστηρίων. Ο ιερέας πρόσεξε ότι το παιδί δε φορούσε Σταυρό και κατά τη διάρκεια της εξομολόγησης του φόρεσε ένα Σταυρό, τον οποίο ο μικρός Ευγένιος δεν τον έβγαλε ποτέ από πάνω του· μάλιστα, έφτιαξε ένα χονδρό κορδόνι και τον πέρασε εκεί. Η μητέρα του, όταν είδε ότι φορούσε Σταυρό, τον προέτρεψε να τον βγάλει, διότι, όπως είπε, θα τον περιγελάσουν οι συμμαθητές του. Ο Ευγένιος δεν απάντησε, αλλά και δεν την υπάκουσε.

Όταν τελείωσε τις σπουδές του το 1994, εργάστηκε ως επιπλοποιός, επάγγελμα που του απέφερε πολλά έσοδα.

Στις 25 Ιουνίου του 1995 παρουσιάστηκε στο Στρατό και μετά τη βασική του εκπαίδευση, στις 13 Ιανουαρίου του 1996, τοποθετήθηκε στα συνοριακά φυλάκια Τσετσενίας-Ηγκουερίνας. Ακριβώς ένα μήνα μετά, στις 13 Φεβρουαρίου του 1996, αιχμαλωτίστηκε. Η αιχμαλωσία έγινε ως εξής: η στρατιωτική υπηρεσία έστειλε τέσσερις στρατιώτες-μεταξύ των οποίων και τον Ευγένιο-να κάνουν ελέγχους στα αυτοκίνητα που διέρχονταν από ένα συγκεκριμένο δρόμο. Δυστυχώς, οι αρμόδιοι έστειλαν τους στρατιώτες χωρίς να υπάρχει καμιά προηγούμενη οργάνωση (δεν υπήρχε καν φωτισμός) και καμιά ασφάλεια. Από αυτόν το δρόμο περνούσαν πολύ συχνά Τσετσένοι μεταφέροντας όπλα, αιχμαλώτους και ναρκωτικά. Τη νύχτα εκείνη πέρασε από εκείνο το δρόμο ένα ασθενοφόρο. Όταν οι στρατιώτες το σταμάτησαν για έλεγχο, ξαφνικά μέσα από αυτό πετάχτηκαν πάνω από δέκα Τσετσένοι, πολύ καλά οπλισμένοι. Ακολούθησε συμπλοκή και οι Τσετσένοι συνέλαβαν και τους τέσσερις στρατιώτες. Αυτό έγινε στις 3 τη νύχτα. Στις 4 η ώρα ήρθαν άλλοι στρατιώτες για αλλαγή φρουράς· φυσικά δεν τους βρήκαν και κατάλαβαν αμέσως τι είχε συμβεί. Μετά από λίγες μέρες η υπηρεσία του στρατού ενημέρωσε τους γονείς των στρατιωτών για την εξαφάνισή τους. Η μητέρα του Ευγένιου κατάλαβε ότι δεν πρόκειται για εξαφάνιση, αλλά για αιχμαλωσία, και πήγε με κίνδυνο της ζωής της στην Τσετσενία, για να βρει το παιδί της. Έφτασε στην πόλη Χαγκαλά και μετά από πολλές προσπάθειες ήρθε σε επαφή με τους αρχηγούς διαφόρων αντάρτικων ομάδων της Τσετσενίας προσπαθώντας να μάθει για την τύχη του Ευγένιου, διότι γνώριζε ότι οι Τσετσένοι δε σκοτώνουν αμέσως τους αιχμαλώτους, αλλά περιμένουν μήπως πάρουν λίτρα και τους ελευθερώσουν. Οι ίδιοι οι Τσετσένοι της είπαν ότι ο γιος της ζούσε, αλλά ήταν αιχμάλωτος και σιώπησαν με νόημα προσπαθώντας να υπολογίσουν πόσα χρήματα μπορούσαν να αποσπάσουν από αυτήν. Εκείνον τον καιρό ένας ζωντανός στρατιώτης αιχμάλωτος στοίχιζε 10.000 δολάρια, ενώ ένας αξιωματικός 50.000. Όταν κατάλαβαν ότι δεν πρόκειται να κερδίσουν αρκετά χρήματα, αποφάσισαν να τον σκοτώσουν. Η μητέρα του πήγε παντού για να τον ψάξει, πέρασε από χωριά, από δρόμους με νάρκες, από μέτωπα συγκρούσεων, γνώρισε πολλούς αξιωματικούς Τσετσένους και, όπως η ίδια λέει, «πέρασα από όλους τους κύκλους του άδη».

Από την πρώτη μέρα της αιχμαλωσίας του Ευγένιου, που διήρκησε 100 ημέρες, οι αντάρτες, επειδή είδαν ότι φοράει Σταυρό, προσπάθησαν να τον κάμψουν ψυχικά, ώστε να καταφέρουν-αν ήταν δυνατό-να τον αναγκάσουν να αρνηθεί την πίστη του, να βγάλει το Σταυρό, να γίνει μουσουλμάνος και να τον κάνουν δήμιο και φονιά των άλλων Ρώσων αιχμαλώτων. Ο Ευγένιος, βέβαια, αρνήθηκε όλες τις προτάσεις και, παρά τους συνεχείς ξυλοδαρμούς, τα πάμπολλα βασανιστήρια και τις υποσχέσεις ότι θα ζήσει αν βγάλει το σταυρό του, δεν μπόρεσαν να τον κάμψουν.

Αργότερα, οι ίδιοι οι αρχηγοί των ανταρτών είπαν στη μητέρα του: «εάν ο γιος σου γινόταν σαν ένας από εμάς, δε θα τον αδικούσαμε».

Στις 23 Μαΐου του 1996, δηλαδή την ημέρα των γενεθλίων του, πήραν τους τέσσερις αιχμαλώτους στρατιώτες, μεταξύ των οποίων και τον Ευγένιο, για να τους σκοτώσουν. Πρώτα σκότωσαν τους τρεις συναιχμαλώτους του. Έπειτα, πρότειναν για τελευταία φορά στον Ευγένιο να βγάλει το Σταυρό λέγοντας ότι «ορκιζόμαστε στον αλλάχ ότι θα ζήσεις». Ο Ευγένιος και πάλι αρνήθηκε και τότε υπέστη το φρικτό του μαρτύριο. Τον έσφαξαν με μαχαίρι κόβοντας εντελώς το κεφάλι του, αλλά δεν τόλμησαν να βγάλουν το Σταυρό από το λαιμό του. Τον έθαψαν μεν με το σταυρό, αλλά χωρίς το κεφάλι.

Τελικά, η μητέρα του βρήκε τον Ευγένιο μετά από εννέα μήνες. Και πάλι ζήτησαν οι Τσετσένοι 4000 δολάρια για να της δώσουν το λείψανο. Της έδωσαν και βιντεοκασέτα με το μαρτύριο του γιου της και της διηγήθηκαν οι ίδιοι την πορεία της αιχμαλωσίας του και τα βασανιστήρια.

Η μητέρα του Ευγένιου πούλησε το διαμέρισμά της και ό,τι άλλο μπορούσε-μέχρι και ρούχα-για να μπορέσει, αφενός μεν να δώσει τα λίτρα, αφετέρου δε να ανταπεξέλθει στα έξοδα εκταφής, ειδικού φέρετρου, μεταφοράς κλπ., τα οποία δεν ήταν και λίγα.

Τελικά στις 20 Νοεμβρίου του 1996 μετέφερε το λείψανο στο χωριό τους και το έθαψε στο κοιμητήριο. Μετά από λίγες μέρες ο πατέρας του Ευγένιου πέθανε δίπλα στο μνήμα από τη λύπη του.

Αμέσως, σε διάφορες περιοχές της Ρωσίας ο άγιος μάρτυρας Ευγένιος άρχισε να εμφανίζεται και να κάνει θαύματα. Παρακάτω παραθέτουμε ορισμένες μαρτυρίες και θαυμαστές επεμβάσεις:

Ένα κοριτσάκι που έμενε σε Ορθόδοξο ορφανοτροφείο διηγήθηκε ότι της εμφανίστηκε κάποτε ένας ψηλός στρατιώτης με κόκκινο μανδύα, ο οποίος της είπε ότι είναι ο Ευγένιος, την έπιασε από το χέρι και τη οδήγησε στην Εκκλησία. Το κοριτσάκι λέει: «παραξενεύθηκα που φορούσε κόκκινο μανδύα, διότι οι στρατιώτες δε φορούν σήμερα τέτοιο μανδύα, και σκέφτηκα ότι αυτός πρέπει να είναι ο μανδύας του μάρτυρα».

Σε πολλές Εκκλησίες έχουν δει ένα στρατιώτη με πύρινο μανδύα, ο οποίος βοηθάει τους αιχμαλώτους στην Τσετσενία να δραπετεύσουν από την αιχμαλωσία τους και να διαφύγουν από κάθε κίνδυνο, όπως νάρκες κλπ.

Σε ένα νοσοκομείο τραυματιών πολέμου οι τραυματισμένοι στρατιώτες πιστοποιούν ότι ένας άγιος μάρτυρας Ευγένιος τους βοηθάει, ειδικά όταν πονάνε πολύ. Όταν κάποιοι από αυτούς πήγαν στο Ναό του Σωτήρος στη Μόσχα, είδαν την εικόνα του μάρτυρα και αναγνώρισαν αυτόν που τους βοήθησε.

Το στρατιώτη με τον κόκκινο μανδύα τον γνωρίζουν και οι φυλακισμένοι. Κυρίως βοηθάει τους πολύ καταβεβλημένους και συντετριμμένους ψυχικά λόγω της φυλακίσεως τους.

Το 1997 με ευλογία του Πατριάρχη Αλεξίου εκδόθηκε ένα βιβλίο με τίτλο «Νέος μάρτυς του Χριστού στρατιώτης Ευγένιος». Ένας ιερέας ονόματι Βαντίμ Σκλιαρένσκο από το Ντνεποπετρόφκ έστειλε στο Πατριαρχείο μία αναφορά όπου έγραφε ότι το εξώφυλλο του βιβλίου με τη φωτογραφία του αγίου μυροβλύζει.

Μετά από τρία χρόνια και τρεις μήνες ο αρχηγός και όλη η ομάδα του, οι σφαγείς του Ευγένιου, σκοτώθηκαν από τους ίδιους τους Τσετσένους μετά από εμφύλιες αντιπαραθέσεις.

Καθ' όλη τη διάρκεια του χρόνου, αλλά περισσότερο την ημέρα του Μαρτυρίου του, στις 23 Μαΐου, έρχονται για προσκύνημα στο τάφο του πολλοί πιστοί και αναφέρονται πολλά θαύματα.


Ευγένιος Ρωντιόνωφ - Νεομάρτυς της Ρωσίας

Ευγένιος Ρωντιόνωφ - Νεομάρτυς της Ρωσίας

Ευγένιος Ροντιόνωφ, 19 χρονος νεομάρτυς των ημερών μας.
Αποκεφαλίστηκε το 1996 τη μέρα που γινόταν 19 ετών διότι δεν δέχτηκε να βγάλει τον Σταυρό από τον λαιμό του! (13/3/09)

Μάιος

Ιούνιος